
52wekenduurzaam voor bedrijven
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
Hoe serieus neemt jouw bedrijf zijn rol in duurzaam ondernemen? En wordt aangesloten bij de Sustainable Development Goals? Steeds meer consumenten eisen bij de aanschaf van producten en diensten dat bedrijven een betere balans vinden tussen milieu, sociaal-ethische zaken en winst, ook wel samengevat in drie P’s: People, Planet en Profit.
Maar hoe weet je als consument of een bedrijf ook écht doet wat het in haar communicatie beweert? MVO kan een loze kreet worden in een reclamecampagne. Greenwashing.
Het goede voorbeeld
Het is als een ballon waar doorheen wordt geprikt. Vroeg of laat. Duurzaam ondernemen doe je pas echt, als je samen met je werknemers het goede voorbeeld geeft. Niet schijnheilig, maar oprecht. Als je je niet beter voor doet dan je bent, maar laat zien welke duurzame stappen je zelf zet, en waarbij je aandacht durft te vragen voor de strubbelingen.
52 Weken Duurzaam kan jouw bedrijf ondersteunen bij het formuleren van een eerlijke (interne) duurzaamheidsvisie. Waarbij de externe boodschap matcht met de interne kernwaarden. Wij kunnen helpen de kernwaarde duurzaamheid lading te geven.
Zoals we onze landelijke feel-good-campagne hebben gericht op consumenten, kunnen we ook een campagne op maat maken voor jouw bedrijf. Gemaakt voor én door de werknemers. Bijvoorbeeld met weekuitdagingen en filmpjes, door het verzorgen van een training, workshop of event, de inrichting van een expositieruimte… Wij brainstormen graag met je mee.
Contact
Voor vragen en informatie: 06-24687808 of mail naar dreamteam@52wekenduurzaam.nl